Hvorfor betale en royalties gebyr?

Det første punkt om Royalties er, at god Franchise systemer bør se på dem som en betaling, men snarere som en remittering. Det er en franchisegiveren andel af indtægter fra kunder eller klienter. Franchisetageren indsamler gebyrets størrelse sammen med alle andre indtægter fra kunden.
Det er et vigtigt begreb, fordi den understreger, at kunden i sidste ende betaler for alt, herunder franchisegiverens royalty, for franchisetageren overhead, alle omkostninger ved salg, medarbejderens løn og for franchisetageren profit. Derfor er det alt om kunden – som det skal være.
Franchisetageren vil franchisegiveren at tjene en betydelig mængde af royalties, fordi det er virkelig den olie, der gør motoren køre. Hver franchisetager indsamler og under hensyntagen kompetencer en lille del af denne olie til en franchisegiveren. Alle elementer af systemet kan fortsætte med at forbedre så længe royalty stream er stærk.
Franchisegiverens royalty vil være baseret på det faktum, at de har givet et system og strategi, der i sidste ende har tjent kunden. Franchisetageren leverer systemet til denne kunde. Royalty repræsenterer franchisegiverens andel baseret på de forskellige dele af Franchise-system, som har fire elementer.
De fire elementer i en Franchise er:
a) mærke
b) Operating System
c) Support System
d) franchisetager
Brand-navnet er forbundet med de tjenester, der leveres i en mindeværdig og tilfredsstillende oplevelse til kunden
Operativsystem-institutionaliserer den fremragende service leveres i en mindeværdig oplevelse, så det kan gøres igen og igen fra Franchise til Franchise konsekvent
Support System – hjælper franchisetager få bedre og bedre til at levere servicen i en mindeværdig oplevelse – hjælper en franchisetager, forbedre deres ydeevne
Franchisetageren – individuelle motivation eller begrundelse for at være et godt system, samt talenter og erfaring leveret til virksomheden.
Betjenings- og støttesystemer vil generelt give adgang til rådgivning i forbindelse med faglige konsulenter inden for marketing, administration, reklame, udførelse af levering af produkt eller service, kundeservice, osv. Omkostningerne ved disse typer af konsulenter på det åbne marked vil ofte langt overstige værdien af de royalties, der er remitteret af for franchisetager, der deltager i et system, der leverer disse varer fra en position af erfaring. Faktisk er det den nøjagtige oplevelse for franchisetageren kræver i modsætning til åbne marked rådgivning.
Nu her er testen. Hvis hver af de fire elementer i en Franchise-system evalueres med hensyn til procentdelen af bidrag til den samlede succes af virksomheden, kan royalty vurderes i en ordentlig lys. Mange mennesker vil sige, at hver af de fire elementer bidrager ligeligt – eller 25%, til den samlede succes. Det betyder, at mærke, operativsystem og Support System giver 75% af succes formel. Derfor, så længe royalty er mindre end 75%, det er en god beslutning at deltage i ordningen. Det er lidt fjollet, men det understreger punktet.
De fleste royalties spænder fra 2% til 10% afhængigt af systemet, så så længe som franchisegiverens systemer bidrager med 10% eller mere til succes for virksomheden, giver det mening at deltage, og eftergive indsamling af royalties til systemet.
For at modtage en gratis kopi af en E-bog med titlen “Franchise mulighed – at træffe den rigtige beslutning” af Dennis Schooley, e-mail denne anmodning til corp@schooleymitchell.com.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.