Medarbejdere har brug for nogle perspektiv

Vil du gerne have dine medarbejdere gå et par miles i dine sko? Leder du efter en simpel måde at forklare strømmen af indtægter og udgifter for din virksomhed? Ønsker at ændre perspektiv på kløften mellem lønninger og beløbene opkræves til kunder? Tilpasse denne øvelse til din lille virksomhed situation.
George’s Auto Service
Hver person ind i forvaltningen rangerer en stor kommunikation selskab var forpligtet til at deltage i en management orientering workshop.
Under én workshop facilitator uddelte en lille case study og vises oversigten over indtægter og udgifter for “George’s Auto Service” pÃ¥ væggen. Han gav en kort forklaring af udgiftsposterne for dem, der ikke havde taget et kursus i regnskab. Sagen skitseret oplysninger om butikkens drift og de lokale forhold.
Deltagerne blev opdelt i smÃ¥ grupper for at overveje sÃ¥danne spørgsmÃ¥l som, “Er George har en levedygtig driftsøkonomiske?” og “Hvordan kunne George bedre at styre sin forretning?”
Efter at situationen var gennemgÃ¥et fra flere forskellige perspektiver og en halv snes muligheder blev undersøgt, gruppemedlemmer var næsten enstemmig afslutningsvis at George’s Auto Service ikke generere nok profit til at begrunde sin investering af penge, tid og energi. Deres anbefaling om at lukke virksomheden blev anset for mere forsigtig, end nogen af deres andre anbefalede ændringer.
Typiske kommentarer var, “George bør holde op med at slÃ¥ hovedet mod muren, fordi han ikke er at tjene nok penge til sine genvordigheder.” og “Han skulle prøve en mere rentabel forretning.”
Facilitator pressede grupper til at undersøge de forskellige udgiftsposter for specifikke reduktioner, der ville tillade George’s Auto Service at gøre mere profit.
Mange omkostninger skæring ordninger blev foreslÃ¥et. Den mest almindelige løsning var, at George skal spørge sin mekaniker til at acceptere mindre løn. Facilitator opnÃ¥et enighed om at en nedsættelse af lønningerne var en førsteklasses løsning. Derefter, med et lille smil, sagde han, “Lad os se hvordan det ville fungere.”
Medlemmer af gruppen optrÃ¥dte forundret, da han begyndte at tilføje tre nuller til hver vare pÃ¥ visningen af indtægter og omkostninger erklæring. Med flair for en tryllekunstner han færdig ved at erstatte “George’s Auto Service” med navnet pÃ¥ deres egen virksomhed.
“Der,” udbrød den smilende facilitator, “er indkomst og udgifter Statement for vores helt egen virksomhed. Det samme selskab du foreslog ikke værd opererer fordi det ikke gør nok profit. Det samme selskab hver af jer planlægger at hjælpe med at administrere”og derefter, med et større grin spurgte han,”du stadig vil spørge medarbejderne til at tage en afskÃ¥rne i pay?”
Det første chok blev efterfulgt af meget latter. Nogle kolleger priste facilitator for de smart mÃ¥de at han havde lokket dem. Andre lo om hvordan tre lille nuller kan gøre sÃ¥dan en stor ændring i ens perspektiv. Latter fortsatte som ét gruppemedlem syntes at udtrykke alles nyvundne indsigt med, “Jeg var ikke klar over lønninger, og lønninger er kun en af mange væsentlige driftsomkostninger.” Koncernens joker fik et anfald af latter og et par stønner af quipping, “ja! Tre lidt Smaating blev pludselig tre store somethings!”
Et medlem spurgte facilitator, hvor mange medarbejdere har været udsat for denne lille casestudie. Facilitator sagde, “kun ledergrupper. Det er op til dig ledere til at overvÃ¥ge og pÃ¥virke perspektiver om udgifterne, bortset fra lønninger, der er forpligtet til at holde vores selskab. Af den mÃ¥de, ville jeg pÃ¥skønne sig hvis du ikke vil afsløre denne øvelse til andre tildelt til at tage denne workshop.”
Prøv denne lille øvelse for din lille virksomhed operation
Personer ukendt med ejerskab og ledelse er uvidende om alle de faktorer, der kræves for at drive en virksomhed. Selv arbejdstagere bekendt med en indkomst og udgifter udtalelser opfatter ofte betaling for deres ydelser til at være utilstrækkelig og uretfærdig. Korrekt præsenteret, kunne så fald fremme en sund diskussion af fælles mål og bidrag. Hvis ikke en livlig diskussion, måske øvelsen kunne resultere i en større forståelse af dine ledelsesmæssige beslutninger og din distribution af din operation indtægter.
Hvis der er indikation medarbejderne opfatter faktisk, du får rig fra deres hårde arbejde, gå forsigtigt frem med din timing og præsentation. Du kunne forværre en meget følsom situation.
Facilitator i vores historie brugt humor til at lindre enhver forlegenhed forårsaget af FUP for overraskende afsløring. Hvis du ikke er dygtige med humor, få en person, der er eller bruge en anden afsvække taktik.
Tillader erfaringer fra øvelsen taler for sig selv og undgå overdrevent bolig på dem for meget. Lad deltageren drage deres egne konklusioner.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *