Tilgodehavender i regnskabs-Software

Typisk ville en af de vigtigste dele af oprettelse af nye regnskabs software være at være i stand til at fakturere dine kunder på en professionel måde og at styre hvem skylder du hvad og hvor længe den har været udestående for.
Så det vil være dit andet trin, hvis du konfigurerer din finans først, ellers er det hvor du vil starte.
Før du begynder selve processen med fakturering fra din nye regnskabs softwarepakke skal du til dine kunder, nogle produkter og derefter Angiv næsten helt sikkert ind i systemet de saldi, som kunder skylder du på dette tidspunkt.
Der vil sandsynligvis være bestemmelse i dit regnskabs software til indtastning af kunde primosaldi.
Alder råbalance, som du udskriver fra din regnskabs software skal være lig med den manuelle liste, som du startede med. Hvis det ikke fordi du har lavet en fejl et sted, forlod en post ud, eller endda angivet det samme beløb to gange, og du begynder at bruge pakken til fakturering uden afhjælpe problemet vil så du bare gøre det sværere for dig fordi du ikke har noget at balancere tilbage til. Begynde ikke fakturering i regnskabs-software, før din kunde saldi balance præcis.
Hvis du kan du skal adskille saldi til aktuelle. 30 – 60 dage gamle og 60 og derover dage gamle. Dit system skal have mulighed for at angive dem som sÃ¥dan. Ved at gøre sÃ¥ du vil være i stand til at udskrive en kunde i alderen rÃ¥balancerapport fra dag ét og kundekontoudtog fra mÃ¥nedsafslutning, en. Disse er to af de mere vigtige betænkninger i enhver regnskabs softwarepakke, fordi det viser, hvad penge er skyldige i hvad tid parentes og giver dig mulighed for at jage de ældre og forfaldne konti. Husk – jo længere en kunde har skylder du penge jo sværere det ofte er at indsamle det.
Når kunden saldi primosaldo i regnskabs-software skal du være i stand til at starte fakturering.
Hvis din regnskabs software kører i realtid tilstand (du ikke behøver at gøre nogen opdatering af finansmodulet) bør du kunne gå til finansmodulet og se posterne, når du har gjort din første faktura. Hvis du kører i batchtilstand (gerne skulle gøre en ende i dag opdatere eller lignende) derefter gøre opdatering for at få posterne i Finans for dig.
Nu gå til finans og finde posterne. Udskrive en finansiel rapport, finans og se hvad der er sket, hvor posterne er gået. Typisk kigge efter rapporten gevinst og tab samt den generelle kontooversigt.
En simpel faktura til en kunde, konto skal have et par enkle poster baseret på følgende.
Fakturaen blev for $100,00 plus en 10% GST derfor alt 110,00 dollar. Du solgte varer kan have en pris på $50,00 (undtagen GST). Salget var på kontoen kunder. Posterne bør svare til den følgende.
Salg (Profit & tab) 100.00 kredit
Omkostninger ved salg (Profit & tab) 50.00 debet
Handel tilgodehavender (balancen) 110,00 betalingskort
Bestand på side (balancen) 50,00 kredit
GST Liability(Balance Sheet) 10.00 kredit
Alle tilføjer op til nul (samlede debiteringer lig samlede kreditter) og hver post har en tilsvarende overfor post et andet sted)
Nogle regnskabs-software kan ikke vise en enkelt post for vareforbrug men hellere have en kombination af tre konti – Ã¥bning lager, indkøb, mindre lukning af lager. Hvis sÃ¥ der er et særskilt afsnit om dette i slutningen kaldet Ã¥bning og lukning bestand poster.
Forudsat at dit system har en simpel pris på salgskontoen så dine indtastninger skal forklare sig selv, men sagt, det vil have gjort to eller tre poster i afsnittet drifts-
Salg
Udgifterne til salg
(og GST indsamles hvis dit system kører på måde)
Og tre i afsnittet balancen (aktiver og passiver)
Alle poster, tilføje op til nul. Men vi kan også se noget ellers meget vigtigt i vores overordnede forståelse af finans.
Alle indtægter eller indtægter konti er CREDITS
Alle udgiftskonti er DEBET
Alle anlægskonti er DEBET
Alle ansvar konti er CREDITS
Der er nogle ekstra indgange, der kunne have opstået-
Du har også betale din kunde en levering eller fragten, du kan også have anvendt en afrunding justering skal afrundes til de nærmeste 5 cents osv. Fragt ville have været en kredit, som i indkomst og afrundingen kunne gå begge veje.
Din Tragter som programmel kunne også give mulighed for en rabat gives nederst på fakturaen, så det ville vise som et betalingskort i vareforbrug

9 Comments

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *